| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Tecnologia em Gestão do Turismo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Tecnologia em Gestão do Turismo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Análise percepção dos residentes sobre o desenvolvimento turístico de canguaretama

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Trabalho de Conclusão de Curso (1.439Mb)
Data
2019-11-26
Autor
Silva, Cleisson Ailton de Matos da
http://lattes.cnpq.br/7350508929075389
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The objective of this study was to analyze the perceptions of residents of the local community of Canguaretama / RN about tourism development, interaction between residents and tourists and emotions felt during an interaction. One research describes as descriptive, quantitative nature, in addition to the type of cross-sectional research. The choice of the subject was made by the simple random method, in addition, it is used for the sample or convenience method. A data collection made through forms, with statements on an 11-point metric scale, where 0 indicates total disagreement and 10 total agreement. Data were collected from 10/02/2018 to 4/30/2018, obtaining a total of 126 valid questionnaires. Data collected through forms were entered without Statistical Package for Social Science software (SPSS 22.0). Through which an analysis of the data using descriptive statistics took place. Among the results of descriptive statistics, we observed residents who had perceptions of negative effects and low feelings that cause harmful effects, moderate after community, perceived personal benefits, low interaction with visitors, as well as neutral emotions during an interaction and support for tourism development.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2004
Coleções
  • Tecnologia em Gestão do Turismo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015