Itens para a visualização no momento 1-4 of 4

  • Classificação cognitiva da atividades avaliativas utilizadas nos ambientes virtuais de aprendizagem com base na taxonomia de Bloom 

    Costa, Roberto Douglas; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis; Fernandes, Dimas Kastiberg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2014-01-01)
    This classification is given by the relation made between verbs that are characteristic of each class of the taxonomy of cognitive domain with the verbs used in the description of the evaluation activity carried out in ...
  • Ferramentas avaliativas disponíveis em um ambiente virtual de aprendizagem usada no planejamento de um curso através do Mapa de Dependências 

    Costa, Roberto Douglas; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis; Rocha, Selma Maria Pontes Texeira; Fernandes, Dimas Kastiberg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2013-07-01)
    This paper presents a cognitive classification through of Bloom's taxonomy for the evaluation activities arranged in Virtual Learning Environments. For this we used an algorithm to conduct a survey of the verbs that appear ...
  • Mapa de dependências em ambientes virtuais de aprendizagem 

    Costa, Roberto Douglas; Rocha, Selma Maria Pontes Texeira; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2012-01-01)
    The great technological advances of recent times, especially after the spread of the internet, opens new perspectives for Distance Education supported in Virtual Learning Environments that add various technologies found ...
  • Um objeto de aprendizagem com ênfase no planejamento para o Moodle 

    Costa, Roberto Douglas; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis; Marques, Carla Katarina de Monteiro; Lima, Marcos Vinicius de Andrade; Ferreira, Karl Hansimuller Alelaf (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2013-12-01)
    The rapidly increasing use of computers in schools in various school levels, has encouraged teachers and educators to use new technologies in teaching and learning, for example, Learning Objects. Therefore, this article ...