Submissões recentes

  • Confidence Factor and Feature Selection for Semi-supervised Multi-label Classification Methods 

    Rodrigues, Fillipe; Santos, Araken; Canuto, Anne (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilParnamirimIFRN, 2014-07-11)
  • Mapping of coral reefs in the continental shelf of Brazilian Northeast through remote sensing 

    Araújo, Paulo; Amaral, Ricardo (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMacauIFRN, 2016-02-05)
    The Continental Shelf has great importance in the study of coastal evolution, provided this area was affected by fluctuations in sea level during the Quaternary period. In the shallow continental shelf of the Northeastern ...
  • ELEMENTUM - LÚDICO COMO FERRAMENTA FACILITADORA DO PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM SOBRE TABELA PERIÓDICA 

    Pinheiro, Iraciana Antônia de Morais; Souza, Ádsson Diôgo Martins; Moreira, Edson Fernandes; Bertini, Luciana Medeiros; Fernandes, Paulo Roberto Nunes; Alves, Leonardo Alcântara (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilApodiIFRN, 2016-01-13)
  • Classificação cognitiva da atividades avaliativas utilizadas nos ambientes virtuais de aprendizagem com base na taxonomia de Bloom 

    Costa, Roberto Douglas; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis; Fernandes, Dimas Kastiberg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2014-01-01)
    This classification is given by the relation made between verbs that are characteristic of each class of the taxonomy of cognitive domain with the verbs used in the description of the evaluation activity carried out in ...
  • Um aplicativo social para localização de doadores e receptores de sangue utilizando a plataforma OpenSocial 

    Costa, Roberto Douglas; Lustosa Filho, José Augusto; Pinto, João Phellipe; Moura, Ítalo (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2012-01-01)
    Social networks have gained prominence in recent years due to the ease of interaction provided to its users. The social applications have become fairly attractive, expanding traditional forms of interaction between members ...
  • Ferramentas Avaliativas Disponíveis em um Ambiente Virtual de Aprendizagem usada no Planejamento de um curso através do Mapa de Dependências 

    Costa, Roberto Douglas; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis; Rocha, Selma Maria Pontes Texeira; Fernandes, Dimas Kastiberg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2013-07-01)
    This paper presents a cognitive classification through of Bloom's taxonomy for the evaluation activities arranged in Virtual Learning Environments. For this we used an algorithm to conduct a survey of the verbs that appear ...
  • Um objeto de aprendizagem com ênfase no planejamento para o Moodle 

    Costa, Roberto Douglas; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis; Marques, Carla Katarina de Monteiro; Lima, Marcos Vinicius de Andrade; Ferreira, Karl Hansimuller Alelaf (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2013-12-01)
    The rapidly increasing use of computers in schools in various school levels, has encouraged teachers and educators to use new technologies in teaching and learning, for example, Learning Objects. Therefore, this article ...
  • Capacitação no uso da lousa interativa 

    Costa, Roberto Douglas; Neto, Tchiang Rodrigues Fong Nien; Ribeiro Júnior, José Paulo; Silva, Wanderson Modesto (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2015-12-01)
  • Mapa de Dependências em Ambientes Virtuais de Aprendizagem 

    Costa, Roberto Douglas; Rocha, Selma Maria Pontes Texeira; Lima, Rommel Wladimir; Silva, Thiago Reis (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2012-01-01)
    The great technological advances of recent times, especially after the spread of the internet, opens new perspectives for Distance Education supported in Virtual Learning Environments that add various technologies found ...

Ver mais