Itens para a visualização no momento 1-19 of 19

  • Avaliação de implementação do curso de graduação tecnológica em gestão de coopertivas – UFRN/PRONERA 

    Arruda, Eloisa Varela Cardoso de; http://lattes.cnpq.br/0235267771601117 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-08-12)
    This research aimed to evaluate the process of implementation of the Cooperative Manegment Technological Graduation Course offered by the Federal Institute of Colonization and Agrarian Reform (INCRA) and the Federal ...
  • Avaliação do Programa Nacional de Alimentação Escolar na educação profissional: triangulando indicadores no IFRN e no IFSULDEMINAS 

    Santos, Giselle Rodrigues dos; http://lattes.cnpq.br/5703948604725347 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-08-29)
    The National School Meal Program is considered the main food program in Brazil and it is a public policy recognized as one of the most relevant and long lasting. Due to its recent implementation in the Federal Network of ...
  • O curso de especialização em Proeja - Cefet/RN (2007) e suas relações na vida profissional e acadêmica dos concluintes 

    Cacho, Mylenna Vieira; http://lattes.cnpq.br/5604426085322960 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-06-13)
    ABSTRACT The National Program for the Integration of Professional Education, together with the Basic Education for Youth and Adult mode (PROEJA), established by the decree No. 5,840/2006, replacing the decree No. 5,478/2005, ...
  • Educação ambiental como elemento necessário à formação humana integral: trilhando caminhos possíveis na educação profissional 

    Paula, Joaracy Lima de; http://lattes.cnpq.br/1176092433048109 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-05-20)
  • A Educação Profissional na campanha de pé no chão também se aprende a ler: de pé no chão também se aprende uma profissão 

    Teixeira, Walkyria de Oliveira Rocha; http://lattes.cnpq.br/4579773212923001 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-03-30)
    This dissertation is a part of the history of vocational Professional Education materialized in the core of the campaign Barefoot, We Also Learn to Read (De Pé No Chão Também Se Aprende a Ler). It aims at promoting the ...
  • O ensino de 2º grau no Estado do Rio Grande do Norte: uma história da implantação da Lei nº 5.692/1971 (1971-1996) 

    Carlos, Nara Lidiana Silva Dias; http://lattes.cnpq.br/3621958893761776 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2018-04-06)
    This master theses focus on the organization of second degree education on the state of Rio Grande do Norte during the validity of the Law 5.692/71, between 1971 and 1996. Its investigation focus on three specific objectives: ...
  • Ensino médio integrado à educação profissional: a implementação do Programa Brasil Profissionalizado em Mossoró/RN 

    Silva, Francisca Natália; http://lattes.cnpq.br/8797788504989445 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-06-24)
    This work has the objective of analyzing the implementation of the program called Professionalized Brazil, in Mossoro/RN, as a public policy of articulation between Secondary School and professional education in two state ...
  • A formação política dos estudantes do Ensino Médio Integrado no IFRN-CNAT 

    Magalhães, Ricardo Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0270551679016078 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-07-01)
    The process of globalization, financialization and the flexible accumulation form are intrinsic aspects of the diversification of the capitalist mode of production, shifting values and concepts from the society to the ...
  • A formação política dos estudantes do ensino médio integral do IFRN - CNAT 

    Magalhães, Ricardo Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0270551679016078 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-07-01)
    ABSTRACT The process of globalization, financialization and the flexible accumulation form are intrinsic aspects of the diversification of the capitalist mode of production, shifting values and concepts from the society ...
  • A Olimpíada Nacional em História do Brasil (ONHB) e o Ensino Médio Integrado no IFRN 

    Costa Júnior, José Gerardo Bastos da; http://lattes.cnpq.br/7592525658322441 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroOutroIFRN, 2017-12-20)
    The National Olympiads of History of Brazil (NOHB) was created by Universidade Estadual de Campinas / SP (Unicamp) in 2009. It is a set of educational activities that aims to stimulate the knowledge and study of History ...
  • O plano de formação continuada dos servidores da Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica (Plafor): da necessidade á invisibilidade 

    Santos, Tatiana Dantas dos; https://orcid.org/0000-0002-8856-2782; http://lattes.cnpq.br/6447235773398248 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2023-09-15)
    ABSTRACT This research deals with the presentation and evaluation of the Continuing Training Plan for Employees of the Federal Network of Professional, Scientific and Technological Education (Plafor), established in ...
  • Políticas de formação de professores para a educação profissional das pessoas com deficiência: um estudo exploratório no Instituto Federal do Rio Grande do Norte 

    Morais, Josanilda Mafra Rocha de; ID Lattes: 6637739647137311; http://lattes.cnpq.br/6637739647137311 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2019-03-29)
    This dissertation approaches the policies implemented in Brazil focusing, teacher formation for disabled people at professional education institutions which attend to disabled people. This dissertation analyzes the policies ...
  • Políticas para a formação de professores no Brasil: em busca de indícios de sua articulação com a Educação Profissional 

    Silva, Maria do Socorro da; http://lattes.cnpq.br/0059110378589505 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-11-30)
    This research had the objective to investigate how the public policies for teacher education in Brazil were developed, searching for evidences of their articulation with the policies of teacher education for Vocational ...
  • Políticas públicas de inclusão de pessoas com deficiência na educação profissional: ações e possibilidades no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte 

    Alencar, Ligyanne Karla de; http://lattes.cnpq.br/1058784388425443 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-05-18)
    This research is an analysis of inclusive education policies implemented in Brazil, with emphasis on the processes of inclusion of people with disabilities in the Professional Education at the Federal Network of Professional ...
  • O professor da educação básica, técnica e tecnológica e seu desenvolvimento profissional docente: um estudo do IFRN Campus Natal Central 

    Freire, Juliana Kelle da Silva; http://lattes.cnpq.br/0892219980517900 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2018-12-06)
    Esta investigación objetiva investigar cómo los profesores del Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte (IFRN) - Campus Natal - Central se desarrollan profesionalmente en su carrera, ...
  • O Programa Nacional Mulheres Mil no contexto das políticas públicas de educação profissional no Brasil 

    Rocha, Rita de Cassia; http://lattes.cnpq.br/6940678320234781 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-02-20)
    The Women´s National Program “Mulheres Mil” is analyzed in the context of the national public policies of Professional Education and it was verified which advances and challenges were accomplished, ...
  • O Pronatec e o processo de expansão e privatização da educação profissional no Brasil 

    Melo, Ticiane Gonçalves Sousa de; http://lattes.cnpq.br/8565833823989188 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2015-12-04)
    ABSTRACT This dissertation is part of the scope of knowledge production in the field of Brazilian professional education. The guiding principle of research is the current process of expansion of the Brazilian Professional ...
  • A Rede e-Tec Brasil e a formação para o trabalho: entre a necessidade e a utopia 

    Diógenes, Maria Helena Bezerra da Cunha Maria Helena Bezerra da Cunha; https://orcid.org/0000-0003-3282-1498; https://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.do;jsessionid=FA45D533D1E58D55A9040BE1FA0A1B72.buscatextual_0 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2022-03-29)
    ABSTRACT The e-Tec Brasil Network is part of the country's educational policy framework in the 21st century, focusing on training for work. In this study, we approach this policy, having as research object its creation ...
  • O trabalho como princípio educativo no Programa de Apoio Institucional à extensão do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte (2012-2018) 

    Cruz, Cristiane de Brito; 02677800446; http://lattes.cnpq.br/0804369978066806 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2020-02-20)
    This dissertation aims to analyze if there exist or if there does not exist the work as an educational principle in the extension projects of the Institutional Support Program to the Extension of the Federal Institute of ...