Itens para a visualização no momento 1-9 of 9

  • Avaliação de implementação do curso de graduação tecnológica em gestão de coopertivas – UFRN/PRONERA 

    Arruda, Eloisa Varela Cardoso de; http://lattes.cnpq.br/0235267771601117 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-08-12)
    This research aimed to evaluate the process of implementation of the Cooperative Manegment Technological Graduation Course offered by the Federal Institute of Colonization and Agrarian Reform (INCRA) and the Federal ...
  • Avaliação do Programa Nacional de Alimentação Escolar na educação profissional: triangulando indicadores no IFRN e no IFSULDEMINAS 

    Santos, Giselle Rodrigues dos; http://lattes.cnpq.br/5703948604725347 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-08-29)
    The National School Meal Program is considered the main food program in Brazil and it is a public policy recognized as one of the most relevant and long lasting. Due to its recent implementation in the Federal Network of ...
  • Formação e docência de professores bacharéis na educação profissional e tecnológica no IFRN: uma interface dialógica emancipatória 

    Barros, Rejane Bezerra; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4795952U8 (Universidade Federal do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaOutroOutroUFRN, 2016)
    This study deals with teachers’ training and the didactical-pedagogical work of bachelor teachers in the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte (IFRN). By bachelor teachers here it ...
  • A formação política dos estudantes do ensino médio integral do IFRN - CNAT 

    Magalhães, Ricardo Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0270551679016078 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-07-01)
    ABSTRACT The process of globalization, financialization and the flexible accumulation form are intrinsic aspects of the diversification of the capitalist mode of production, shifting values and concepts from the society ...
  • Formação tecnológica em gestão desportiva e de lazer nos institutos federais de educação profissional, científica e tecnológica 

    Souza, Marta Mariane Ferreira Gomes de; https://orcid.org/0000-0003-1081-748X; http://lattes.cnpq.br/9689394560027435 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2023-02-09)
    ABSTRACT This research is part of the field of Professional Education (PE) studies, focusing on the production of knowledge about professional training in Sport and Leisure. The study aimed to evaluate and compare the ...
  • O plano de formação continuada dos servidores da Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica (Plafor): da necessidade á invisibilidade 

    Santos, Tatiana Dantas dos; https://orcid.org/0000-0002-8856-2782; http://lattes.cnpq.br/6447235773398248 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2023-09-15)
    ABSTRACT This research deals with the presentation and evaluation of the Continuing Training Plan for Employees of the Federal Network of Professional, Scientific and Technological Education (Plafor), established in ...
  • Políticas para a formação de professores no Brasil: em busca de indícios de sua articulação com a Educação Profissional 

    Silva, Maria do Socorro da; http://lattes.cnpq.br/0059110378589505 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-11-30)
    This research had the objective to investigate how the public policies for teacher education in Brazil were developed, searching for evidences of their articulation with the policies of teacher education for Vocational ...
  • O Programa Nacional Mulheres Mil no contexto das políticas públicas de educação profissional no Brasil 

    Rocha, Rita de Cassia; http://lattes.cnpq.br/6940678320234781 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-02-20)
    The Women´s National Program “Mulheres Mil” is analyzed in the context of the national public policies of Professional Education and it was verified which advances and challenges were accomplished, ...
  • Projetos integradores no IFRN: reflexões sobre os documentos norteadores e o contexto da prática no campus Mossoró 

    Santos, Luiz Antonio da Silva dos; http://lattes.cnpq.br/0105804260500225 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroPrograma de Pós-graduação em Ensino (POSENSINO)OutroIFRN, 2018-12-22)
    The present work is part of the research line of Human and Social Sciences Teaching (POSENSINO) and seeks to present an analysis on the Integrative Projects at the IFRN, Mossoró Campus. In this way, we try to answer the ...