Itens para a visualização no momento 1-7 of 7

  • O acesso de estudantes quilombolas no IFRN: análise da lei 12.711/2012 

    Marcelino, Fabiana; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4701692D6 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2018-03-27)
    This dissertation aims to analyze the access of students to Integrated High School in the Campi of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte (IFRN) since the implementation of Law ...
  • Avaliação participativa de resultados sociais do PRONATEC Campo 

    Santos, Shilton; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4310014H1 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2018-03-28)
    The present research aims to evaluate the National Program of Access to Technical Education and Employment in Countryside (PRONATEC Campo, as in portuguese), focusing on the social quality of this educational offer and ...
  • Ensino médio integrado à educação profissional: a implementação do Programa Brasil Profissionalizado em Mossoró/RN 

    Silva, Francisca Natália; http://lattes.cnpq.br/8797788504989445 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-06-24)
    This work has the objective of analyzing the implementation of the program called Professionalized Brazil, in Mossoro/RN, as a public policy of articulation between Secondary School and professional education in two state ...
  • A formação política dos estudantes do Ensino Médio Integrado no IFRN-CNAT 

    Magalhães, Ricardo Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0270551679016078 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-07-01)
    The process of globalization, financialization and the flexible accumulation form are intrinsic aspects of the diversification of the capitalist mode of production, shifting values and concepts from the society to the ...
  • Medição e monitoramento em agroecossistemas familiares de cultivo de manga irrigada e sequeiro sob a ótica do MESMIS 

    Silva, Houtran; http://lattes.cnpq.br/6191536800052473 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-10-30)
    Family farming is associated with family values, characterized by farmers who work mainly with their families and live on small farms, struggle to survive, face adverse conditions to integrate and compete in distorted ...
  • Políticas de formação inicial de professores com vistas à educação profissional : um estudo sobre as licenciaturas e o PIBID oferecidos pelo IFRN-CNAT 

    Medeiros, Dayvyd Lavaniery Marques de; http://lattes.cnpq.br/6522332923719790 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-06-20)
    Federal Institutes of Education, Science, and Technology were created in 2008, from the decree-law 11,292, which are specialized in offering vocational and technological education, and are considered as higher, basic and ...
  • Trabalho educativo do técnico-administrativo do IFRN/CNAT: consensos e dissensos 

    Magalhães, Caroline Stephanie; http://lattes.cnpq.br/3220911491341837 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-05-23)
    The ontological, creative and historical conception of work is not reducible to the labor activity, but it is the production of all the dimensions of human life. Work is the pivotal point between the object of this research, ...