Itens para a visualização no momento 1-3 of 3

  • Criação, construção, uso e análise de um jogo digital voltado ao ensino de circuitos elétricos 

    Lima, Caio Graco Medeiros de; ; http://lattes.cnpq.br/9528859561728625 (Insitituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralPPGEPIFRN, 2015-11)
    This work aims to build a game for the teaching of electrical circuits and to study their effects on the learning process of digital natives. The game produced, called lâmpadas, is an application for mobile devices such ...
  • Sobre o conceito de entropia nos livros didáticos brasileiros para o ensino médio 

    Fernandes, Ubaldo; http://lattes.cnpq.br/9192379274986413 (Insitituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2011-08-23)
    Teaching concepts of thermodynamics for high school students, especially those related to the Second Law, it’s no such trivial task, given the rare activities proposed to address these concepts in the classroom. Due to ...
  • Spectrum: desenvolvimento de uma plataforma self-lerning para ensino experimental de física no ensino médio 

    Pereira, Ludnilson Antônio de Jesus; http://lattes.cnpq.br/5714679399807241 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Profissional em Ensino de FísicaMestrado Profissional em Ensino de FísicaIFRN, 2017-12-15)
    Learning gains in Physics have been reported from the insertion of mobile mobile devices, especially tablet-PCs and smartphones, in conjunction with new teaching proposals. The self-learning, with appropriate pedagogical ...