Navegação por autor "Farias, José Vilani de"
Itens para a visualização no momento 1-3 of 3
-
Uma abordagem etnomatemática da profissão de trancista e sua contribuição para o ensino da matemática na educação do campo
Silva, Ana Claudia Antônio da; - (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2023-02-06)The article aims to identify, within an ethnomathematics perspective, the mathematical knowledge present in the practice of braiding hair and its potential in contributing to the teaching of mathematics at school. In order ... -
Análise dos problemas matemáticos de um livro didático do 9º ano numa perspectiva da educação do campo e da etnomatemática
Silva, Ednaldo Severino; - (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2022-08-31)The work aims to make an analysis from the perspective of Rural Education and Ethnomathematics, of the mathematical problems present in a 9th grade textbook, adopted by the Carlos Gomes State School. In this analysis, we ... -
Educação no campo para jovens e adultos : evasão na escola municipal indígena João Lino da Silva, Catu Canguaretama/ RN
Soares, Fernando José; - (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2023-08-02)The objective of the research was to identify the factors that lead rural youth and adults to abandon the EJA classroom at the João Lino da Silva Indigenous Municipal School, in the Catu Indigenous Community, Canguaretama/RN, ...


