Itens para a visualização no momento 1-7 of 7

  • Fundamentos de lógica e algoritmos 

    Barros, Thiago Medeiros; Gomes, Bruno Emerson Gurgel (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2015)
  • Trilhas da microrregião do Litoral Sul/RN: mapeamento e potencialidades 

    Virginio, Darlyne Fontes (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2015)
  • Uma aula sobre o conceito de entropia no ensino médio 

    Almeida, Ubaldo; Almeida, Ubaldo (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-01-22)
    Teach concepts of Thermodynamics for high school students, especially those related to the Second Law, is no easy task,considering a few activities proposed by the textbooks to the approach of those concepts in the classroom. ...
  • Data mining in academic databases to detect behaviors of students related to school dropout and disapproval 

    Cunha, José Antônio; Moura, Elionai; Analide, César (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCeará-MirimIFRN, 2016-03-03)
    This work focuses on data mining in relational databases, aiming to detect behaviors related to school dropouts and disapproval by mapping the factors that influence this dropout. This work is relevant by the fact that the ...
  • A física da irrigação 

    Lima, Luiz Paulo Fernandes (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2016-09-23)
  • Matrizes sistemas lineares e fatoração LU 

    Vicente, Danielle de Oliveira Nunes; Nunes, Evanildo Vicente de Oliveira (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-12-20)
  • A fotografia como narrativa visual para o ensino de matemática 

    Silva, Lenina Lopes Soares; Costa, Gilmara Catarine Dantas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2020-01-12)
    Photography as a Visual Narrative for Teaching Mathematics is a didactic exhibition developed as a concluding academic activity Guidance Seminar on the Development of Educational Practices and Teacher Training II, Campus ...