| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Gestão Ambiental
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Gestão Ambiental
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Uso dos recursos midiáticos digitais na educação ambiental: uma proposta

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Luzia Liniane do Nascimento Silva.pdf (7.425Mb)
Data
2019-12-13
Autor
Silva, Luzia
http://lattes.cnpq.br/3798128446128443
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Technological innovation is challenging for education. Media resources have been inserted into teaching to improve and develop new skills. However, modern technologies require adaptation and training of students and faculty. Classrooms are increasingly equipped to make teaching more flexible and extend knowledge beyond the school environment. The integration between classroom and virtual resources is fundamental to the teaching-learning process, in which information and communication technologies (ICTs) function as available tools for the development of different teaching modalities. In this context, we will start a reflection on the use of ICTs in environmental education (EE), elucidating the importance of inserting digital media resources in the teaching-learning processes, also emphasizing the benefits of hybrid education. The methodology used is descriptive, being the literature review procedure. Finally, we conclude that EE, through the use of ICTs, can discover new potentials and arouse critical thinking in students, as well as integrate them as active participants in the learning process.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/1761
Coleções
  • Gestão Ambiental
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015