Itens para a visualização no momento 1-4 of 4

  • O caminho feito ao andar: itinerários formativos do professor bacharel no ensino médio integrado 

    Aliança, Priscila Tiziana Seabra Marques da Silva; http://lattes.cnpq.br/9472832855660995 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-04-25)
    ABSTRACT This dissertation aims to discuss the formative itinerary of teachers who have not been through proper institutional teaching education and teach “Ensino Médio Integrado”, which is a teaching offer that articulates ...
  • Educação profissional e formação continuada de professores/supervisores: relações entre o PIBID IFRN/Macau e a SEEC/RN 

    Cunha, Maria Judivanda; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4427813U8 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2018-04-06)
    This study was developed during the master’s Degree Course in Professional Education through the Post-Graduation Program in Professional Education (PPGEP) at the Federal Institute of Education, Science and Technology of ...
  • Entrando na matrix: o uso das TDIC no processo de ensino remoto emergencial em tempos de pandemia 

    Frutuoso, Camilla Munay Dantas; http://lattes.cnpq.br/7959178892094721 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2023-12-14)
    The general purpose of this master's thesis is to investigate teacher training for the use of Digital Information and Communication Technologies (DICT) and the impact of Emergency Remote Teaching (ERT) on their work ...
  • História das práticas de formação contínua em serviço de docentes para a educação profissional no SENAC/RN (1950-2010) 

    Rodrigues, Joventina Firmina; http://lattes.cnpq.br/7139187665825329 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2022-02-17)
    This dissertation aims to reconstruct the history of in-service training practices for teachers of the National Service for Commercial Learning (SENAC) of Rio Grande do Norte from 1950 to 2010, having as specific goals: ...