Navegação Defendidos no IFRN por assunto "Metodologia"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
Abordagem histórica no ensino das Leis de Newton no ensino médio: uma análise de livros didáticos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-02-02)This monograph presents reflections about the historical approach of Newton's Laws to the teaching of Physics in High School. The study was carried out by means of a bibliographic study about this content, based on the ... -
O ensino de física no contexto das questões ambientais: uma proposta experimental para a sala de aula
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2021-02-23)We understand population growth in urban areas as one of the main causes of climate change. The unbridled consumption of natural resources and the uncontrolled emission of GHG (greenhouse gases) are analyzed by researchers ... -
A história da matemática como metodologia no ensino médio: introdução ao estudo das funções
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2021-08-16)In this paper, we present a survey carried out with 17 teachers with a degree in Mathematics, selected to watch a video class about function carried out through the methodology of the History of Mathematics “Introduction ... -
Moockinho: um sistema de cursos online
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilLajesIFRN, 2018-06-15)In the current context (of continuous digital evolution), almost everybody owns or uses a computer. We need to rethink the traditional teaching methods and make use of new technological resources available today. This work ... -
O texto literário nas aulas de E/LE: uma ferramenta para o desenvolvimento da competência intercultural e o pensamento crítico-reflexivo
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-12-21)