Itens para a visualização no momento 1-11 of 11

  • As abordagens da linguagem matemática na descrição de fenômenos da conservação da energia mecânica em livros de física do ensino superior 

    Silva, Álison Pereira da; http://lattes.cnpq.br/9909203166046102 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2019-11-26)
    In the field of exact sciences, the areas of physics and math have an important relationship with the scientific scenario. Physics uses mathematics as a support for description of its phenomena present throughout the ...
  • Criação de material adaptado de eletrostática para alunos cegos alfabetizados em braille 

    Nascimento, Wesllayne; http://lattes.cnpq.br/1004332126488763 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2023-07-13)
    This work aims to create an educational resource in the form of a Braille-adapted booklet, containing specific content from the Physics discipline, focusing on Electrostatics. The material will be intended for blind ...
  • Física térmica: teórica e experimental 

    Sobrinho, Antônio Araújo; Souza, Gilberto Morel de Paula e (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2006-11-10)
  • Foguete: revisão histórica e impactos na sociedade 

    Silva, Sanderson dos Santos; http://lattes.cnpq.br/8184533208655514 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2022-05-30)
    This work presents a historical review about the evolution of rockets, from the primitive rockets used by the Chinese in the beginning of the thirteenth century to the modern rockets built in the last decade, showing the ...
  • Glossário etimológico de Física 

    Faria, Ana; Silva, Italo (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2020-03-31)
  • Investigação da utilização de textos didáticos e videoaulas no ensino de física durante o período de ensino remoto 

    Brito, Taís Tatiana Dantas de; http://lattes.cnpq.br/6683838080512538 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2021-04-20)
  • Uma proposta de aula expositiva sobre fibra óptica: sua ciência e tecnologia no ensino médio e tecnológico 

    Costa, Jonatha; http://lattes.cnpq.br/9441215733524112 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2023-02-08)
    Historically, in the common sense, Physics has been restricted to being a specific discipline for memorizing formulas, performing calculations and doing enough to move forward in the school years and in technical and ...
  • Proposta de ensino sobre óptica geométrica: usando quadros táteis para cegos 

    Silva, Camila Francicláudia da; http://lattes.cnpq.br/5947607331473557 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2022-08-25)
    The teaching proposal is aimed at high school physics teachers who have blind students in their classes. The goal is to propose a didactic sequence that will serve as a basis for the teacher to systematize the contents ...
  • Proposta de um modelo didático para estudar as fases da lua e os eclipses 

    Barbosa, Jaelson; http://lattes.cnpq.br/5446014599570564 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-03-23)
    In the study of the moon phases and eclipses there are research papers showing the existence of conceptual errors in the cognitive structure of high school students, as well as among teachers, taking them to alternative ...
  • Proposta de unidade didática para o ensino de indução eletromagnética com ênfase no funcionamento da bobina de Tesla 

    Duarte, Luana Camila de Melo; http://lattes.cnpq.br/5071185697739082 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2022-09-02)
    The teaching of Physics is involved in a daily and technological applicability, in a way that presents itself to facilitate the teaching-learning process. In this scenario, the use of experiments associated with the ...
  • Termologia em questão 

    Oliveira, Anderson Luiz Pinheiro de; Almeida, Carlos Alexandre Barros de; Lima, Geógenes Melo de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2015)