Itens para a visualização no momento 1-11 of 11

  • Avaliação de implementação do curso de graduação tecnológica em gestão de coopertivas – UFRN/PRONERA 

    Arruda, Eloisa Varela Cardoso de; http://lattes.cnpq.br/0235267771601117 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-08-12)
    This research aimed to evaluate the process of implementation of the Cooperative Manegment Technological Graduation Course offered by the Federal Institute of Colonization and Agrarian Reform (INCRA) and the Federal ...
  • Avaliação do Programa Nacional de Alimentação Escolar na educação profissional: triangulando indicadores no IFRN e no IFSULDEMINAS 

    Santos, Giselle Rodrigues dos; http://lattes.cnpq.br/5703948604725347 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-08-29)
    The National School Meal Program is considered the main food program in Brazil and it is a public policy recognized as one of the most relevant and long lasting. Due to its recent implementation in the Federal Network of ...
  • Ensino médio integrado à educação profissional: a implementação do Programa Brasil Profissionalizado em Mossoró/RN 

    Silva, Francisca Natália; http://lattes.cnpq.br/8797788504989445 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-06-24)
    This work has the objective of analyzing the implementation of the program called Professionalized Brazil, in Mossoro/RN, as a public policy of articulation between Secondary School and professional education in two state ...
  • A formação política dos estudantes do ensino médio integral do IFRN - CNAT 

    Magalhães, Ricardo Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0270551679016078 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-07-01)
    ABSTRACT The process of globalization, financialization and the flexible accumulation form are intrinsic aspects of the diversification of the capitalist mode of production, shifting values and concepts from the society ...
  • Formação tecnológica em gestão desportiva e de lazer nos institutos federais de educação profissional, científica e tecnológica 

    Souza, Marta Mariane Ferreira Gomes de; https://orcid.org/0000-0003-1081-748X; http://lattes.cnpq.br/9689394560027435 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2023-02-09)
    ABSTRACT This research is part of the field of Professional Education (PE) studies, focusing on the production of knowledge about professional training in Sport and Leisure. The study aimed to evaluate and compare the ...
  • Medição e monitoramento em agroecossistemas familiares de cultivo de manga irrigada e sequeiro sob a ótica do MESMIS 

    Silva, Houtran; http://lattes.cnpq.br/6191536800052473 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-10-30)
    Family farming is associated with family values, characterized by farmers who work mainly with their families and live on small farms, struggle to survive, face adverse conditions to integrate and compete in distorted ...
  • Políticas de formação inicial de professores com vistas à educação profissional : um estudo sobre as licenciaturas e o PIBID oferecidos pelo IFRN-CNAT 

    Medeiros, Dayvyd Lavaniery Marques de; http://lattes.cnpq.br/6522332923719790 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-06-20)
    Federal Institutes of Education, Science, and Technology were created in 2008, from the decree-law 11,292, which are specialized in offering vocational and technological education, and are considered as higher, basic and ...
  • Políticas para a formação de professores no Brasil: em busca de indícios de sua articulação com a Educação Profissional 

    Silva, Maria do Socorro da; http://lattes.cnpq.br/0059110378589505 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-11-30)
    This research had the objective to investigate how the public policies for teacher education in Brazil were developed, searching for evidences of their articulation with the policies of teacher education for Vocational ...
  • O Programa Nacional Mulheres Mil no contexto das políticas públicas de educação profissional no Brasil 

    Rocha, Rita de Cassia; http://lattes.cnpq.br/6940678320234781 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-02-20)
    The Women´s National Program “Mulheres Mil” is analyzed in the context of the national public policies of Professional Education and it was verified which advances and challenges were accomplished, ...
  • A Rede e-Tec Brasil e a formação para o trabalho: entre a necessidade e a utopia 

    Diógenes, Maria Helena Bezerra da Cunha Maria Helena Bezerra da Cunha; https://orcid.org/0000-0003-3282-1498; https://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.do;jsessionid=FA45D533D1E58D55A9040BE1FA0A1B72.buscatextual_0 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2022-03-29)
    ABSTRACT The e-Tec Brasil Network is part of the country's educational policy framework in the 21st century, focusing on training for work. In this study, we approach this policy, having as research object its creation ...
  • Trabalho educativo do técnico-administrativo do IFRN/CNAT: consensos e dissensos 

    Magalhães, Caroline Stephanie; http://lattes.cnpq.br/3220911491341837 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-05-23)
    The ontological, creative and historical conception of work is not reducible to the labor activity, but it is the production of all the dimensions of human life. Work is the pivotal point between the object of this research, ...