| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações externas
  • Dissertações defendidas em outras instituições
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações externas
  • Dissertações defendidas em outras instituições
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Jogo digital como ferramenta facilitadora no exercício da matemática fundamental

Thumbnail
Visualizar/Abrir
AlvaroHermanoDaSilva_DISSERT.pdf (3.031Mb)
Data
2016-04-25
Autor
Silva, Álvaro Hermano da
9817780529280347
http://lattes.cnpq.br/9817780529280347
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
For students who start their first High School year in a technical integrated course, Mathematics is a hard understanding subject. Based on teachers’ reports to the pedagogical office stating the difficulties from students to resolve activities explained in class and after interviewing a group of students, this work identified reasons such as lack of attention/focus, difficulties on reading the texts and understanding the studied background, troubles on basic mathematical operations from elementary school. Thus, possible solutions were outlined. One option is the implementation of a digital game to be worked at school. This game provides the exercising of fundamental mathematical operations in a way to enhance cognitive aspects and the knowledge about the contents of the subject. It eventually provides a teacher’s feedback about the difficulties or facilities to resolve the questions the game presents. This work presents the proposal of the conceived game.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2183
Coleções
  • Dissertações defendidas em outras instituições
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015