| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Multidisciplinar
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Multidisciplinar
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Percepção ambiental e paisagismo ecológico no ensino fundamental: ferramentas importantes para promoção da educação ambiental no contexto escolar

Thumbnail
Visualizar/Abrir
MARTINS et al., 2021 Percepção ambiental e paisagismo ecológico.pdf (819.6Kb)
Data
2021-02-24
Autor
Martins, Maria Eunice da Silva
Rocha, Josiane Teresa Nicácio
Tavares, Lázaro Rodrigues
Medeiros, Leonardo Rafael
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Ecological landscaping is a practice whose purpose is to produce sustainable gardens that enable the harmonious restoration of spaces in a way that does not interfere with the environment, therefore being a promising opportunity for carrying out Environmental Education. This work aimed to investigate, through an action research, the environmental perception of elementary school students and provide reflections on sustainability from the collective and participative construction of an ecological garden at school. Native species adapted to Caatinga were used, as well as vases and ornaments were constructed with reused materials. The interventions were notoriously successful, evidenced by the significant change in the awareness of children about the importance of preserving the environment.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/1953
Coleções
  • Multidisciplinar
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015