Itens para a visualização no momento 1-4 of 4

  • O plano de formação continuada dos servidores da Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica (Plafor): da necessidade á invisibilidade 

    Santos, Tatiana Dantas dos; https://orcid.org/0000-0002-8856-2782; http://lattes.cnpq.br/6447235773398248 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2023-09-15)
    ABSTRACT This research deals with the presentation and evaluation of the Continuing Training Plan for Employees of the Federal Network of Professional, Scientific and Technological Education (Plafor), established in ...
  • Políticas de formação de professores para a educação profissional das pessoas com deficiência: um estudo exploratório no Instituto Federal do Rio Grande do Norte 

    Morais, Josanilda Mafra Rocha de; ID Lattes: 6637739647137311; http://lattes.cnpq.br/6637739647137311 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2019-03-29)
    This dissertation approaches the policies implemented in Brazil focusing, teacher formation for disabled people at professional education institutions which attend to disabled people. This dissertation analyzes the policies ...
  • O Programa Nacional Mulheres Mil no contexto das políticas públicas de educação profissional no Brasil 

    Rocha, Rita de Cassia; http://lattes.cnpq.br/6940678320234781 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2017-02-20)
    The Women´s National Program “Mulheres Mil” is analyzed in the context of the national public policies of Professional Education and it was verified which advances and challenges were accomplished, ...
  • A Rede e-Tec Brasil e a formação para o trabalho: entre a necessidade e a utopia 

    Diógenes, Maria Helena Bezerra da Cunha Maria Helena Bezerra da Cunha; https://orcid.org/0000-0003-3282-1498; https://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.do;jsessionid=FA45D533D1E58D55A9040BE1FA0A1B72.buscatextual_0 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2022-03-29)
    ABSTRACT The e-Tec Brasil Network is part of the country's educational policy framework in the 21st century, focusing on training for work. In this study, we approach this policy, having as research object its creation ...