Navegação Trabalhos acadêmicos e técnicos por assunto "Teaching Chemistry"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
Aprendizagem baseada em problemas: a alfabetização científica no ensino de propriedades coligativas
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2023-06-27)Several factors contribute to the understanding of the world by individuals, one of them is directly linked to science education, its reading from scientific knowledge. For this reason, a relentless pursuit of science ... -
Arco de maguerez: uma abordagem para o ensino da tabela periódica no ensino médio
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2025-01-21)The Active Methodology of the Maguerez Arch (MA) is characterized by a problematization approach, consisting of five distinct stages: Observation of Reality, Key Points, Theorization, Solution Hypotheses, and Application ... -
Chemykin: desenvolvimento de um aplicativo de apoio ao processo de ensino e aprendizagem de química
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2024-03-08)The present work presents as its center of interest the development of an application, entitled ChemyKin, for teaching Chemistry, structured based on concepts linked to Chemical Kinetics, aiming to build an interactive and ... -
Jogos no ensino de química: uma análise da percepção dos estudantes
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2025-02-06)Academic education has undergone a series of changes and improvements to become more meaningful and accessible, always focusing on human development and its impact on the world. Scholars such as Paulo Freire advocate for ... -
Produção de uma WEBQUEST para o ensino de química: resíduos sólidos advindos de dispositivos eletrônicos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2024-03-08)This work highlights the importance of using technologies as a didactic tool for teaching, knowing that they are increasingly present in students' daily lives, making it necessary to innovate practices within the classroom. ...




