Navegação por autor "http://lattes.cnpq.br/8497692131946494"
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
-
Chemykin: desenvolvimento de um aplicativo de apoio ao processo de ensino e aprendizagem de química
Cavalcante, Fernanda Ingridy Paiva; https://lattes.cnpq.br/3565242959123406 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2024-03-08)The present work presents as its center of interest the development of an application, entitled ChemyKin, for teaching Chemistry, structured based on concepts linked to Chemical Kinetics, aiming to build an interactive and ... -
Concepções e práticas de leitura e escrita no processo de formação docente da licenciatura em química
Macedo, Miriane Katiane Costa; http://lattes.cnpq.br/7176522559327151 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2022-09-29)This This study investigates reading and writing practices in the teacher training process in the Chemistry Degree Course. The objective is to analyze the conceptions and practices of reading and writing in teacher ... -
Ensino de química por investigação: evidenciando indicadores da alfabetização científica a partir da SEI no ensino médio
Oliveira, Éryka Camylle Miranda; http://lattes.cnpq.br/9344094155004420 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2023-06-28)The National Common Curricular Base - BNCC proposes, within the scope of the Natural Sciences area in the elementary and high school stages, the use of investigave activities, in which students can reflect, plan and execute ... -
Estudo da motivação dos estudantes de licenciatura em química do IFRN - Campus Pau dos Ferros
Santos, Estefane Souza; http://lattes.cnpq.br/4396023083967444 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2023-04-26)Motivation is understood as a determining factor in the effectiveness of the student's learning process, on the other hand, its absence is one of the indicators that can lead to problems, from adaptation to staying at the ... -
Produção de uma WEBQUEST para o ensino de química: resíduos sólidos advindos de dispositivos eletrônicos
SANTOS, Antonia Fabiolla Alves; http://lattes.cnpq.br/3501988007720945 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2024-03-08)This work highlights the importance of using technologies as a didactic tool for teaching, knowing that they are increasingly present in students' daily lives, making it necessary to innovate practices within the classroom. ... -
Produtos de limpeza: uma proposta de material didático para o estudo da química na educação de jovens e adultos
Silva, Ana Beatriz Sousa; http://lattes.cnpq.br/1731397479634479 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2023-06-05)Adult and Youth Education (YAE) aims to ensure access to education for those who couldn't do so at the appropriate age, in accordance with Article 37 of the Law of Guidelines and Bases of Education (LDB) 9.394. Despite ... -
Utilização da semiótica como elemento subsunçor na formação de conceitos e na promoção da aprendizagem significativa
Rabelo, Mirella Costa Batista; http://lattes.cnpq.br/3647240683184215 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2022-08-25)In view of the difficulty of studying and learning sciences, which often seems to be something distant from reality, this paper aims to report the vision of a preceptor teacher of the Pedagogical Residency Program (PRP) ...






