Navegação Sociais aplicadas por título
Itens para a visualização no momento 24-35 of 35
-
Um olhar docente sobre as relações ciência, tecnologia e sociedade/ CTS no ensino médio integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2021-01-30)The present article aims to understand the views of teachers on various Federal Institutes campi about the Science, Technology and Society (STS) relationships, with the goal to understand the formation of the teacher and ... -
O papel da imagem do lugar e dos impactos percebidos e suas influências no apoio dos residentes ao desenvolvimento do turismo: um estudo em Genipabu
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2016-07-04)The aim of this paper is to analyze the correlations between the perceived impacts of tourism, the place image and the resident support for tourism development in Genipabu. Was realized an exploratory and descriptive ... -
A produção do conhecimento sobre Educação Profissional : o mapeamento dos artigos científicos no Portal de Periódicos da Capes
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2015)The Professional Education (EP) in Brazil has become a professional field throughout the years and this configuration can be seen through the scientific productions of the researchers of this field in Journal Articles, ... -
Questões sociocientíficas: um caminho possível para a promoção da alfabetização científica e tecnológica
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2022-01-01)Scientific and technological advances are present throughout the social sphere, offering contributions to society, but also losses. Considering these aspects, it is essential to discuss science and technology in science ... -
A realidade de uma instituição escolar atípica : contributos para a compreensão organizacional do IFRN a partir do ponto de vista dos alunos
(De Facto Editores, 2015-10)É notável o crescimento quantitativo pelo qual passaram nos últimos anos os Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia por todo o Brasil. No estado do Rio Grande do Norte não foi diferente. Em tratando-se de uma ... -
Redes sociais como ferramenta de divulgação de trabalhos científicos apresentados no Seminário da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Turismo (ANPTUR)
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2016-10-10)Social media have been used to publicize events, business, scientific papers presented, among others, gaining visibility from the sharing of power on the Internet. In this context, this study aims to analyze how participating ... -
Reflexões sobre o ativismo judicial
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilJoão CâmaraIFRN, 2015-07-01)The present work has the purpose to identify the judicial activism in optical neoconstitutionalism and hermeneutic perspective, reflecting on the limits and possibilities of constitutional jurisdiction in the Brazilian ... -
As relações ciência–tecnologia–sociedade-ambiente (CTSA) e as atitudes dos licenciandos em química
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2011-12-13)Las actitudes y las creencias sobre las relaciones ciencia-tec- nología-sociedad-ambiente desempeñan un papel relevante en la visión del profesor de ciencias y, por tanto, en la visión que transmite a sus estudiantes. Este ... -
As relações de trabalho e a questão de sua flexibilização
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilJoão CâmaraIFRN, 2015-10-22)When you talk/discuss the basic prerogatives of the worker, there is no way to dodge on the scale of these social rights and their economic impact on the cost of a business enterprise. Is assessed that the arguments about ... -
Satisfação e continuidade de uso em um ambiente virtual de aprendizagem
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2015-01-02)This study seeks to investigate the influence of the constructs of Davis’s Technology Acceptance Model and the DeLone and McLean Information Systems Success Model in users’ satisfaction and in the consequent intention of ... -
O Supremo Tribunal Federal e o ativismo judicial: (re)analisando o dogma do "legislador negativo"
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilJoão CâmaraIFRN, 2014-04-01)This text has the purpose of analyzing the actual role of the Judicial Power in Brazil. The objective is to analyze the increasing of the actuation of the Judicial Power, specially the Supreme Court, in the context of what ... -
Turismo de base local e cultura: uma análise da relação entre o apoio ao turismo e seus antecedentes em comunidades indígenas e quilombolas no Rio Grande do Norte (Brasil)
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2020-02-19)The present study sought to expose the residents' perceptions of indigenous and quilombola communities, as well as their longings, desires and needs, in an attempt to promote the empowerment of these groups, ...