Navegação Dissertações defendidas em outras instituições por título
Itens para a visualização no momento 11-17 of 17
-
Jogo digital como ferramenta facilitadora no exercício da matemática fundamental
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilParnamirimOutroPós-graduação em Engenharia de SoftwareOutroIFRN, 2016-04-25)For students who start their first High School year in a technical integrated course, Mathematics is a hard understanding subject. Based on teachers’ reports to the pedagogical office stating the difficulties from students ... -
Modelo de processo de gestão do conhecimento para centrais de serviços de TI
(Universidade Federal de PernambucoBrasilNatal - CentralOutroPrograma de Pós-Graduação em Ciência da ComputaçãoOutroUFPE, 2017-08-17)Maintaining the knowledge about the daily activities of organizations is a big challenge. Many organizations consider necessary to have some form of knowledge management and that it should be treated as strategic priorities. ... -
Preservação digital e periódicos científicos eletrônicos: um mapeamento das práticas nas universidades federais brasileiras
(Universidade Federal de PernambucoBrasilLajesPrograma de Pós-Graduação em Ciência da InformaçãoIFRN, 2015-02-23)The present work shows the Brazilian scenario about the preservation of scientific memory available in digital media and the challenges to ensure its integrity, reliability and perennial access. It aims to map the digital ... -
Recomendações para um sistema de sinalização tátil a partir de abordagens ergonômicas e da percepção do deficiente visual para o campus Parnamirim do IFRN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilParnamirimOutroMestrado profissional em designOutroIFRN, 2015-08-26)This study reports recommendations for a tactile and graphic wayfinding system aiming to offer more orientability and mobility for visually impaired people (blindness and low vision) at Instituto Federal de Educação, Ciência ... -
Revelações e contradições entre concepção e gestão do currículo em um curso técnico no IFRN, na modalidade de Educação de Jovens e Adultos
(Universidade Federal do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralOutroOutroUFRN, 2014-07-30)This dissertation reports the results of a research which has aimed to analyze the senses attributed to the curriculum by the students of the Technical Course of Computation Maintenance and ... -
Uso de confiabilidade na rotulação de exemplos em problemas de classificação multirrótulo com aprendizado semissupervisionado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilParnamirimOutroPROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM SISTEMAS E COMPUTAÇÃOOutroIFRN, 2015-02-20)The techniques of Machine Learning are applied in classification tasks to acquire knowledge through a set of data or information. Some learning methods proposed in literature are methods based on semissupervised learning; ... -
Valoração econômica dos recursos naturais e ambientais: um estudo de caso do parque das dunas, Natal-RN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralOutroOutroIFRN, 2014-04-30)The economic valuation of environmental assets has gained relevance as instruments to assist the decision making of managers both public and legislators, as investors and entrepreneurs. Assign an economic value to environmental ...