| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações defendidas no IFRN
  • Mestrado Profissional em Ensino de Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações defendidas no IFRN
  • Mestrado Profissional em Ensino de Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Construção e uso de um aplicativo para smartphones como auxílio ao ensino de física

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Dissertação de Mestrado (4.793Mb)
Data
2016-04-29
Autor
Teixeira, Raoni Thales de Medeiros
http://lattes.cnpq.br/6251196077246008
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Aiming to break down barriers that separate many students of the physics teaching, this work objectives to create an application for mobile devices such as tablets and smartphones with Android operating system. The Physics in Hands was created in order to gather as much information as possible and necessary for the study, individually or together, of mechanics subject. In trying to work on physics in the digital language of youngs, digital natives, we use the application with the subject of Gravitation in high school classes and analyze its effects on learning of students. This work is based on the theory of David Ausubel Cognitive Learning, with which we seek to work in Physics from previous conceptions of the students, using media of their quotidian lives. The educational resource was applied in two groups of high school through of a questionnaire previous knowledge, applied as before and post-test, it was observed a significant gain in learning content, when we compare the results before and after application. The results show that this product is potentially significant because it indicates that it is possible to promote meaningful learning through the application.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/852
Coleções
  • Mestrado Profissional em Ensino de Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015