| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações defendidas no IFRN
  • Mestrado Profissional em Ensino de Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações defendidas no IFRN
  • Mestrado Profissional em Ensino de Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Física digital interativa: criação e utilização de um livro digital interativo em formato Epub3 no ensino de física

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Dissertação de Mestrado (3.212Mb)
Data
2016-04-29
Autor
Graciano, Marcelo Fernandes
http://lattes.cnpq.br/6289571180736579
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The technologies have become something indispensable to many advances witnessed today in all areas of society. They have been presented as valuable tools when in teaching and learning process. Traditional textbooks still have their important role as sources of knowledge, but given the current technological development they are slowly losing focus at the expense of new alternatives such as digital books. This work deals precisely with the use of interactive digital books as teaching tools in teaching physics in high schools in regular classes. To this end, there was a study on the main digital devices that may mediate the process. Well-built an interactive digital book whose name is Digital Interactive Physics. They were also carried out research in order to reach the relevant learning theories when the intention is to work with technology tools, involving sociocultural interactions, digital and networking. Thus, we came up theories, Constructivist with focusing on Vygotsky, Constructionist of Seymour Papert and Connectivist of George Siemens.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/850
Coleções
  • Mestrado Profissional em Ensino de Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015