| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Desenvolvimento do módulo front-end do sistema gameprofile

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Trabalho de conclusão de curso (2.933Mb)
Data
2025-06-30
Autor
Oliveira, Franklin Barbosa de
http://lattes.cnpq.br/7573815554678526
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The growth of online gaming communities highlights the challenges of team building systems, which often lead to frustration due to limited criteria. In this context, this paper presents the development of the front-end module of the GameProfile system, a platform designed to facilitate the creation of collaborative and strategic groups among players. Its main purpose is to facilitate the formation of collaborative groups based on affinities of playing style, position and objectives. The main objective was to document the technical decisions, architecture, and implemented functionalities of the application interface. The methodology adopted Software Engineering principles, based on Philippe Kruchten's architectural vision model, addressing the logical, physical, and use case perspectives. The development employed modern technologies such as React.js, TypeScript, and Tailwind CSS to ensure modularity and code security. As a result, artifacts such as requirements and use case diagrams, software architecture modeling, and functional screens were produced, with emphasis on the "Create Group" scenario.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/3018
Coleções
  • Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015