| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Navegar
Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Interdisciplinaridade na formação inicial docente: uma análise dos projetos pedagógicos de cursos de ciências naturais no Rio Grande do Norte

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Interdisciplinaridade-na-formação-inicial_2025_artigo.pdf (237.3Kb)
Data
2025-03-14
Autor
Santos, Claudia Rejane dos
https://lattes.cnpq.br/3860049405278176
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This study analyzes the Pedagogical Course Projects (PPCs) of undergraduate programs in Biological Sciences, Physics, and Chemistry offered by institutions in the state of Rio Grande do Norte, aiming to investigate the presence of the principle of interdisciplinarity in teacher education. The research adopts a qualitative and documentary approach, based on the analysis of PPCs and legal documents such as the National Common Curricular Base (BNCC) and the National Curriculum Guidelines (DCNs). The study examines aspects such as the theoretical framework on interdisciplinarity, its presence in course syllabi, and the curricular organization of each program. The results highlight significant institutional efforts to promote the integration of theory and practice, regional contextualization, and social inclusion, emphasizing interdisciplinarity as a structuring axis of teacher education. It is concluded that the analyzed PPCs contribute to the preparation of teachers for contemporary educational challenges, although the practical application of interdisciplinarity still faces limitations in daily practice.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2864
Coleções
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015