| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

A jornada dupla no cotidiano acadêmico: vivências dos estudantes do Curso de Licenciatura em Física no IFRN Campus Caicó

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Jornada-dupla-no-cotidiano_2025_monografia.pdf (2.339Mb)
Data
2025-02-19
Autor
Maia, Ana Júlia da Silva
http://lattes.cnpq.br/8794796468974295
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This study analyzes the impact of formal employment on the academic performance and well-being of Physics undergraduate students at IFRN, Caicó Campus. Using a mixed-methods approach, the research involved 31 students who completed an online questionnaire addressing their socioeconomic profile, work profile, challenges faced, and expectations. The results indicate that the majority of students work, and this dual workload significantly impacts their studies, causing fatigue, difficulty concentrating, and demotivation. This overload contributes to a context conducive to academic burnout, affecting mental health and leading some to consider dropping out. Students highlight the need for greater schedule flexibility, psychological support, financial aid, and understanding from the institution. The research underscores the urgency of policies and pedagogical practices that address the specific needs of working students, promoting their well-being and academic success.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2855
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015