| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Análise dos problemas matemáticos de um livro didático do 9º ano numa perspectiva da educação do campo e da etnomatemática

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC (2.513Mb)
Data
2022-08-31
Autor
Silva, Ednaldo Severino
-
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The work aims to make an analysis from the perspective of Rural Education and Ethnomathematics, of the mathematical problems present in a 9th grade textbook, adopted by the Carlos Gomes State School. In this analysis, we will seek to verify the proximity, or not, with the principles of Rural Education and Ethnomathematics, considering the context of students in relation to professions. The research is bibliographical in nature and it is a qualitative approach. We will verify the presence of professions in the textbook problems, we will analyze the individual school records of students in order to verify the extent to which there is consistency in relation to the representativeness of the parents' professions with what is systematized in the mathematical problems present in the textbook. Thus, it was concluded that, through the collection and analysis of data, the low representation of the professions in mathematical problems was noticed, especially when considering the professional of a Farmer, when comparing the presence in the students' files and in the textbook. The theme has the potential to contribute with a significant importance for professionals in the field of mathematics, since they present critical reflections on the elements and contexts that make up the textbook.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2828
Coleções
  • Licenciatura em Educação do Campo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015