| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Mulheres estudantes da EJA : memórias, trajetórias e impasses para escolarização

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC (282.0Kb)
Data
2024-01-04
Autor
Lima, Celielda Berto de
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This study is the result of the Completion Work of a Specialization Course in Youth and Adult Education in the Context of Diversity, offered by the Federal Institute of Education, Sciences and Technology of Rio Grande do Norte – IFRN – Campus Canguaretama/RN. The research sought to investigate the reasons and difficulties encountered by women who return to school in the Youth and Adult Education (EJA) modality based on their own narratives. The proposal consists of knowing, recording and giving importance to the experiences of EJA students, from Escola Municipal João Guió, which is located on the street: Leônidas de Paula nº 255, center CEP: 59170-000 in the municipality of Arez in the state of Rio Grande do NorteRN, located 59 kilometers from the capital Natal/RN. That through the collection of testimonies using the oral history methodology. Semi-structured interviews were used as a methodological resource to understand the changes in these women's lives and how they adapted to this environment. To achieve this, the study sought support from the following authors: Guacira Lopes Louro (1997), Heleieth Saffioti (1992), Joan Scott(1990), Chimamanda Adiche (2015).
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2720
Coleções
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015