Ensino-aprendizagem de geografia nos anos iniciais do ensino fundamental : um estudo de caso na Escola Municipal Estudante Emmanuel Bezerra, em Natal-RN
Visualizar/ Abrir
Data
2023-01-31Autor
Nascimento, Gracy kelly do
https://wwws.cnpq.br/cvlattesweb/PKG_MENU.menu?f_cod=4543BBEC7CE66F2955D01612C6949878
Metadados
Mostrar registro completoResumo
Geography in the early years of elementary school is an excellent tool to develop
spatial thinking and geographic reasoning in children, cognitive processes necessary
for their social and cognitive construction. In addition, it assists in the literacy of
students, through reading the world, the student develops the ability to read the
geographic space and identify himself as an active agent of this medium. Thus, this
work seeks to analyze the teaching-learning process of Geography in the Early Years
of Elementary School at the Municipal School Student Emmanuel Bezerra, in the city
of Natal-RN. It is known that the Common National Curriculum Base defines thematic
units, objects of knowledge and skills for this level of teaching, in this bias, we sought
through a case study in the school in question, to know the performance of teachers
in front of the classrooms, as well as the students' knowledge in what is up to the
required skills. Finally, there were absences in geography teaching at the Municipal
School Student Emmanuel Bezerra, the students were lacking in essential skills for
their level of education, also, there were difficulties in teaching practice, reflections of
a vague initial training intensified by a non-existent continuing education.
Coleções
Itens relacionados
Apresentado os itens relacionados pelo título, autor e assunto.
-
Licenciatura em Espanhol - Arte e Educação
Seixas, Rebeka Caroça (Educação a Distância, 2014)Desde que o homem se entende como tal, ele se utiliza das linguagens artísticas para se comunicar entre si e/ou com os deuses. O fato é que não vivemos sem arte. Ela está presente em nosso dia-a-dia, seja em uma música ... -
Curso de aperfeiçoamento para professores dos municípios do RN
Henrique, Ana Lúcia Sarmento Lima, Artemilson Pereira, Francisca Elisa de Lima Lemos, Elizama das Chagas Freitas, Elizabete Alves de Ferreira, Ilane Cavalcante Costa, Manoel Lopes Silveira, Marília Gonçalves Borges da Dantas, Neuza Maria Cristino, Samir Oliveira, Wagner de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2011) -
As nuances e o papel social dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia : lugares a ocupar
Pereira, Marcus Vinícius; Roças, Giselle (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2018-01-01)