| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Matemática
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Matemática
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

A história da matemática como metodologia no ensino médio: introdução ao estudo das funções

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC Samuel Wallace Amorim Costa.pdf (1.502Mb)
Data
2021-08-16
Autor
Costa, Samuel
http://lattes.cnpq.br/2871142441106089
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
In this paper, we present a survey carried out with 17 teachers with a degree in Mathematics, selected to watch a video class about function carried out through the methodology of the History of Mathematics “Introduction to the study of functions: through a historical view”. The objective was to show the importance of applying the methodology, both for students and teachers, and the benefits it brings. Initially, for the application of the research, we had a theoretical basis on the methodology of the history of Mathematics, in which several mathematicians were researched. Then, we approach all the methodological procedures used to carry out the work, such as bibliographical, descriptive and qualitative research and the production of a plan for a video class. With that, we show all the necessary resources for the creation of the videoclass, the base of the research. In addition, we show the creation of a questionnaire, in order to collect important data for the research, to be applied to some teachers who watched the video class. Finally, we present, in an organized way in tables and graphs, the collected data, which brought good results to the research, with the confirmation that the significant majority of teachers trained in Mathematics (research participants) saw the benefit of using the applied methodology in the video class.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2650
Coleções
  • Licenciatura em Matemática
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015