| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Sociais aplicadas
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Sociais aplicadas
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Questões sociocientíficas: um caminho possível para a promoção da alfabetização científica e tecnológica

Thumbnail
Visualizar/Abrir
5_REdLi_2022.1.pdf (678.5Kb)
Data
2022-01-01
Autor
Almeida, Danielle Pereira de
Sales, Elaine Cristina do Nascimento Sousa
Nunes, Albino Oliveira
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Scientific and technological advances are present throughout the social sphere, offering contributions to society, but also losses. Considering these aspects, it is essential to discuss science and technology in science teaching from a critical, dialogical and interdisciplinary perspective, in order to enable a citizen education. Thus, this work is theoretical in nature, weaving discussions about the implications of the use of socio-scientific issues with a CTS focus as a strategy for promoting scientific and technological literacy. From the development of this work and in view of the dialogues established between the authors, it became evident that developing proposals in this area implies a certain complexity. However, it is noteworthy that even in the face of challenges, this type of approach can cooperate significantly to science teaching, contributing to the formation of individuals capable of discussing and making decisions of a scientific-technological nature.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2634
Coleções
  • Sociais aplicadas
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015