| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Sociais aplicadas
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Sociais aplicadas
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Um olhar docente sobre as relações ciência, tecnologia e sociedade/ CTS no ensino médio integrado

Thumbnail
Visualizar/Abrir
3_REdLi_2021.1.pdf (934.0Kb)
Data
2021-01-30
Autor
Rodrigues, Sarita Cavalcante
Nunes, Albino Oliveira
Nunes, Albano Oliveira
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The present article aims to understand the views of teachers on various Federal Institutes campi about the Science, Technology and Society (STS) relationships, with the goal to understand the formation of the teacher and pedagogical practice with STS approach, in high school. The research is of mixed methods with a predominance of qualitative aspects. For such, we elaborated a data collection instrument with open and closed questions, validated by four specialists on face validity. Altogether, 70 professors answered the questionnaire, which main results were the comprehension of the educators' views about the STS relationships, the formation of students and the implications on approaching these relationships in the classroom.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2632
Coleções
  • Sociais aplicadas
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015