| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Um estudo sobre a percepção de alunos do ensino médio acerca do trabalho do cientista

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Um estudo sobre_TCC_2024.pdf (497.4Kb)
Data
2023-12-18
Autor
Oliveira, Moisés Medeiros de
https://lattes.cnpq.br/6640088237851231
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
ABSTRACT This article investigates high school students' perception of scientific work, with a specific focus on a school in the interior of Rio Grande do Norte. To contextualize this analysis, the research is based on the study of the main philosophical currents that address the nature of science, expanding the understanding of how these philosophical conceptions impact the formation of students' views on the work of scientists. Furthermore, the crucial role of science education and the direct influence of the teacher in the construction of the image of the scientist in the perception of high school students is examined. The methodology adopted includes the application of a questionnaire divided into subjective parts, exploring open questions about scientific work and the nature of science, and objective parts, using a Likert questionnaire. Within the scope of this research, data collection was conducted with a sample consisting of 192 students. The in-depth analysis of the results offers valuable ideas about the understanding that students have about scientific activity, contributing significantly to the discussion about the formation of scientific conceptions in secondary education institutions.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2625
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015