| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Química
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Química
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Utilização da semiótica como elemento subsunçor na formação de conceitos e na promoção da aprendizagem significativa

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC_Mirella_com_ficha_e_assinado.pdf (1.780Mb)
Data
2022-08-25
Autor
Rabelo, Mirella Costa Batista
http://lattes.cnpq.br/3647240683184215
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
In view of the difficulty of studying and learning sciences, which often seems to be something distant from reality, this paper aims to report the vision of a preceptor teacher of the Pedagogical Residency Program (PRP) on the importance of meaningful learning and the use of symbols as facilitators of learning and thus analyze the influence of the use of images in promoting meaningful learning on the topic Bacteria and Cyanobacteria. The nature of the academic work and the methodology used was qualitative, descriptive and based on theoretical references in the field of Ausubel's Meaningful Learning Theory and Semiotics described by Lucia Santaella (1983) and Lucia Santaella and Widried Noth (2015), which bring us important ideas and methodologies for the formation of the educator. Therefore, it can be observed that the discussion about new methodologies in teaching is relevant. However, the use of new methodologies in the discipline of science makes the relationship between teachers of basic education and professors of the academia transcend the walls of the school and classroom, contributing to learning, both in the school space and in the continuing education of teachers and professors. Making use of images to promote meaningful learning brought the students closer to the subject and made teaching more promising in order to show that meaningful learning through images as subsuming elements collaborates to an eminently meaningful learning.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2536
Coleções
  • Licenciatura em Química
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015