| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Matemática
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Matemática
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O uso de jogos no ensino das quatro operações matemáticas para alunos com transtorno do espectro autista: uma pesquisa bibliográfica

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Trabalho de Conclusão de Curso - O USO DE JOGOS NO ENSINO DAS QUATRO OPERAÇÕES MATEMÁTICA PARA ALUNOS COM TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA: UMA PESQUISA BIBLIOGRÁFICA. (3.804Mb)
Data
2022-09-02
Autor
Lima, Raquel Ferreira de
70954201493
https://lattes.cnpq.br/5759877364469781
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
We know that Mathematics encompasses concrete and abstract elements, and those that are abstract, make learning and understanding the content even more complicated for students with Autism Spectrum Disorder, so we bring the use of mathematical games to help understanding of the discipline, bringing a range of new possibilities. For the development of this work, we carried out a qualitative and bibliographical research on the use of games in the teaching of the four mathematical operations for the teaching of Mathematics for students with ASD, and in a concise way, we aim to know pedagogical strategies and methodologies that contribute to the learning of these students. students, especially those who are in Elementary School II, and how the use of these games can help in the teaching of Mathematics. As a result, we observed that it is possible, yes, that Mathematics has a more dynamic teaching for students with ASD, with the use of mathematical games, where the student can enjoy a more fun and concrete learning.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2433
Coleções
  • Licenciatura em Matemática
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015