| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Tecnologia em Agroecologia
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Tecnologia em Agroecologia
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

A educação do campo e a valorização local: caracterização da educação campesina em uma área de assentamento na zona rural de Afonso Bezerra/RN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC - Renier Tiago Felix da Silveira (700.1Kb)
Data
2019-07-03
Autor
Silveira, Renier Tiago Felix da
http://lattes.cnpq.br/4051488377440070
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The education of the field consists in identifying a pedagogical reflection that is born from the numerous educational practices developed by the subjects living in the field. In this perspective, the valorization of the teacher, understood here as initial and continued training of teachers to work in schools in the countryside and conditions worthy of teaching work are foundational categories for the effectiveness of education in the countryside that values peasant identities and favors their emancipation human. The present work has as objective to verify if the body of teachers of the Municipal School of Santa Maria - Afonso Bezerra / RN uses the pedagogical practices related to the education of the field in its activities. For the purpose of this research, "In Loco" questionnaires were applied with the teachers of the school under study, the questions were approached relating mainly the teacher training, the methodologies used in the classroom, knowledge about field education, as well as the insertion of this the school. Thus, observing and analyzing the results from the answers obtained with the questions presented in the interview script, we noticed a lack of understanding of the context of the education of the field by the educators, this is evidenced by the fact that they do not have a training or training aimed at the practices and methodologies that encompasses rural education.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2362
Coleções
  • Tecnologia em Agroecologia
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015