| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

A utilização de experimentos de baixo custo para construção dos conceitos de hidrostática

Thumbnail
Visualizar/Abrir
JOSÉ GILMAR MEDEIROS DE LUCENA.pdf (2.152Mb)
Data
2022-05-30
Autor
Lucena, José Gilmar Medeiros
http://lattes.cnpq.br/6120671297649729
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Considering that experimental activities are methods that collaborate in the investigation and development of the student's knowledge construction, research is carried out on the experiment kit for Hydrostatic classes, in order to investigate the implications of the use of experimental activities in learning students on the concepts covered in hydrostatics. Therefore, it is necessary to know the relationship between experimental activities and the teaching-learning process in Physics, Build low-cost experiments that can be used in experimental activities in the regular classroom in the teaching-learning process and Investigate whether the activities are developed potentially significant for student learning. A bibliographic and experimental research is carried out. In view of this, it appears that: most schools do not have Physics laboratories; the use of experimental activities provides the construction of scientific knowledge and contributions to the development of skills and competences in students, which imposes the observation that experimental activities significantly contribute to the construction of scientific knowledge if worked in an investigative way.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2203
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015