| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

RPG no ensino de física como ferramenta metodológica: vantagens e desvantagens para o processo de ensino e aprendizagem

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC .pdf (365.3Kb)
Data
2021-10-06
Autor
Libiano, Jhonattan Diniz de Oliveira
http://lattes.cnpq.br/9120141397047837
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This study is bibliographic research the works that report the use of Role-Playing Games (RPG) as a pedagogical tool in the teaching of Physics and Mathematics, showing, as expected, to appropriate this style of game as a teaching methodology. The main objective of the research was to analyze the feasibility and effectiveness of using Pedagogical RPG in the teaching of Physics. The bibliographic research is developed based on material already prepared, consisting mainly of books and scientific articles and served as the basis for developing the methodology of this study. It was also observed the presence of concepts of Zone of Proximal Development and Meaningful Learning in the reported processes, in addition to competences provided for in the National Curriculum Parameters for High School. After analyzing the selected tests, a pedagogical material was developed, with the appropriation of concepts and positive points both in theoretical references and in the articles provided, for further use in research in the area.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2196
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015