| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Entre a escola e o arco-íris : histórias de vida, estigmas e gêneros dissidentes entre docentes da EJA

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Trabalho de Conclusão de Curso (355.2Kb)
Data
2021-11-09
Autor
Albuquerque, Bruno Augusto Fonseca de
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This article brings as its theme the life trajectory of Youth and Adult Education teachers who are part of the LGBTQIA+ community, covering their experiences and conflicts, discussing how their gender identities impacted their lives in the most diverse social spheres. To make this possible, semi-structured interviews of a qualitative nature were carried out, with a transsexual teacher and a drag queen teacher, active in Youth and Adult Education (EJA) of the State Education Network of Rio Grande do Norte – Brazil, using the methodology of autobiographical narratives or life stories. The results show the pattern that crossed the lives of the interviewees, pointing out that LGBTQIA+ teachers are constantly targets of prejudice, especially within the school institution, making it clear that, in addition to not being prepared to embrace diversity in its scope, the schools has not prepared the community in which it is inserted to do so.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2131
Coleções
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015