| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

A utilização do cinema como práxis educativa no contexto da EJA : análise da percepção dos professores de jovens e adultos da rede pública do RN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Trabalho de Conclusão de Curso (432.7Kb)
Data
2021-09-21
Autor
Rocha, Edimara da
Cavalcanti, Ivickson de Miranda
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This work analyzes the use of cinema as a liberating educational praxis that overcomes the cultural uprooting process in relation to teaching young people and adults. The methodology used took place at first through bibliographical research by authors referring to the theme of young people and adults, the relationship between cinema and youth and adult education, and the relationship between cinema and cultural diversity. In the second moment, as it is also an exploratory-qualitative research, a semi-structured interview was carried out with EJA teachers from the public network of Rio Grande do Norte and its transcription. Then, the content analysis of the data was developed, in which they were interpreted and analyzed to obtain the results. In this sense, it was possible to establish that the use of cinema as an educational praxis in the context of diversity, overcomes the capitalist perspective in which this expression is developed as entertainment and expands within a phenomenological perspective that points to overcoming the process of cultural uprooting in regarding the teaching of young people and adults.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2105
Coleções
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015