| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Educação de jovens e adultos na perspectiva do indicador de alfabetismo funcional

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC_Edna Maria.pdf (308.8Kb)
Data
2019-12-20
Autor
Floriano, Edna Maria
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This paper aims to investigate literacy levels in a Youth and Adult Education class, in the municipality of Canguaretama, state of Rio Grande do Norte, using the Functional Literacy Indicator. Thus, it was methodologically constituted of a qualitative research with bibliographic review, being the construction of the corpus performed by applying questionnaires in the first semester of 2019. In this research, three levels of literacy were obtained: illiterate, rudimentary and elementary. The subjects researched in this modality need opportunities in relation to the use of reading and writing as a social practice for the development of these skills.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2006
Coleções
  • Educação de Jovens e Adultos no Contexto da Diversidade
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015