Trabalho de conclusão de curso de graduação
Navegar por
Coleções nesta comunidade
Submissões recentes
-
Aprendizado além da sala de aula: o Studio Criativo como prática profissional em marketing.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2023-07-05)The objective of this work is to report the activities developed by the student during the period of performance at Studio Criativo extension project, as a scholarship holder. From this perspective, he had the opportunity ... -
Estágio supervisionado em marketing: relato de experiências e contribuições significativas no processo de formação da carreira profissional praticada na incubadora tecnológica do campus João Câmara (ITJC)
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2023-02-07)This report aims to lecture about the professional practice operationalized in the Technological Incubator of João Câmara Campus - ITJC, intending to relate the learning acquired during the formation of the higher education ... -
Projeto de extensão Studio Criativo: uma visão prática
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2022-03-25)The Studio Criativo is a project of the IFRN - Campus Natal Zona Norte, which develops professional practice in the students of the Marketing, Commerce and Information Technology courses on the campus, through the provision ... -
Relatório de prática extensionista: um estudo sobre o Studio Criativo
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021-04-30)The main objective of this work is to describe the activities developed by the student during his scholarship participation in the Studio Criativo extension project. For that, this report presents an introduction to extension ... -
Gespública: um estudo do critério cidadãos em uma secretaria municipal de educação
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021-04-19)The present study conducts an assessment of the performance of the Municipal Department of Education, Culture and Sport of the city of Poço Branco-RN in relation to GESPÚBLICA, specifically on the citizen-user criterion. ... -
Criação e uso de gifs para o ensino de movimento circular uniforme
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2025-02-20)Physics Education in Brazil primarily relies on textbooks and handouts, using texts and images as head pedagogical support. However, the representation of complex concepts, such as those of Uniform Circular Motion (UCM), ... -
Gênero e raça nas licenciaturas em física no Rio Grande do Norte
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2025-02-20)Analyze the profile of students enrolled in undergraduate Physics teaching courses in Rio Grande do Norte between 2013 and 2022, focusing on gender and race variables. Using data from the Higher Education Census, the ... -
Qualidade de serviço educacional no ensino remoto emergencial: uma análise no curso de Marketing do IFRN à luz do modelo SERVQUAL
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021)The general objective of the research is to analyze the quality level of emergency remote education (ERE) in the view of students in the marketing technology higher education course at the IFRN campus Natal - Zona Norte. ... -
Plano de comunicação: empresa Edileuza doces finos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021)The present study consists of proposing a communication plan for the company Edileuza Doces Finos, a candy store in the north of Natal/RN, aiming to attract, conquer and retain more customers. For this, the current situation ... -
Interdisciplinaridade no ensino de ciências: uma sequência didática para o 5º ano do ensino fundamental
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2025-02-21)Este artículo discute la importancia de la enseñanza de Ciencias en los primeros años de la Educación Primaria desde un enfoque interdisciplinario, destacando la necesidad de estrategias pedagógicas que integren diferentes ... -
A jornada dupla no cotidiano acadêmico: vivências dos estudantes do Curso de Licenciatura em Física no IFRN Campus Caicó
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2025-02-19)This study analyzes the impact of formal employment on the academic performance and well-being of Physics undergraduate students at IFRN, Caicó Campus. Using a mixed-methods approach, the research involved 31 students who ... -
DESENVOLVIMENTO DE UM SISTEMA WEB PARA GERENCIAMENTO DE REFEIÇÕES EM ORGANIZAÇÕES MILITARES
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNova CruzIFRN, 2024-12-18) -
UNICAT Medicamentos: Uma Nova Proposta de Apoio à Unidade Central de Agentes Terapêuticos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNova CruzIFRN, 2025-02-04)The Central Unit of Therapeutic Agents (UNICAT) faces significant challenges in medication distribution due to the high volume of services and limitations of existing systems. These difficulties were exacerbated during the ... -
O uso da música como recurso didático no ensino do espanhol para o desenvolvimento das habilidades orais dos alunos no Ensino Médio
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2025-02-27) -
Análise de requisitos para soluções tecnológicas na redução da evasão escolar: uma perspectiva baseada na Equipe Técnica Pedagógica (ETEP)
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2024-01-05)School dropout is a challenge that negatively impacts the educational system, resulting in academic and social consequences harmful to students and society as a whole. In the field of Information Technology (IT), where the ... -
O ensino interdisciplinar das ciências humanas nas escolas do campo : desafios e possibilidades
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2019-12-30)This study is the result of observations and investigations made through experiences at Elza Bezerril Ribeiro Municipal School, located in Piquiri District, Canguaretama, Rio Grande do Norte. The school, although located ... -
Discentes do campo em tempos de pandemia : um estudo de caso na Escola Municipal Jessé Freire – Pedro Velho/RN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2023-04-28)With the health crisis of the new coronavirus, several transformations were circumvented in the most different areas of society, and in education, a change in the way of teaching was established. In view of the contingent ... -
Educação no campo para jovens e adultos : evasão na escola municipal indígena João Lino da Silva, Catu Canguaretama/ RN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2023-08-02)The objective of the research was to identify the factors that lead rural youth and adults to abandon the EJA classroom at the João Lino da Silva Indigenous Municipal School, in the Catu Indigenous Community, Canguaretama/RN, ... -
Sexualidade e trajetória escolar : percepção dos professores da Escola Estadual João Tibúrcio sobre identidade de gênero dos estudantes
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2023-05-20)The main objective of this article is to analyze how teachers perceive and approach themes about gender identity and sexuality in the classroom at the João Tibúrcio State School (EEJT), located in the municipality of ... -
A etnobotânica como proposta educativa para as relações étnico-raciais no contexto educacional do campo
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2022-03-04)