Itens para a visualização no momento 1-20 of 676

  • Trabalho educativo do técnico-administrativo do IFRN/CNAT: consensos e dissensos 

    Magalhães, Caroline Stéphanie Campos Arimateia; http://lattes.cnpq.br/3220911491341837 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-05-23)
    The ontological, creative and historical conception of work is not reducible to the labor activity, but it is the production of all the dimensions of human life. Work is the pivotal point between the object of this ...
  • A física da irrigação 

    Lima, Luiz Paulo Fernandes (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2016-09-23)
  • Avaliação de software educacional nas escolas do Município de Natal, Brasil: concepção e desenvolvimento de instrumentos para certificação de qualidade 

    Mattos, Mára Beatriz Pucci de; http://lattes.cnpq.br/9900708846717024 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NortePortugalNatal - Cidade AltaOutroOutroIFRN, 2016-12-15)
    The democratization of science and technology is part of the human rights role, befits the constitutional provisions and the state's duty to encourage the inclusion of ICT, scientific and technological training. This study ...
  • Plano municipal de turismo 2015 - 2025 : Canguaretama/RN 

    Virgínio, Darlyne Fontes; Trigueiro, Renata Paula Costa (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2016)
  • Experiências e práticas da educação à distância no Brasil 

    Lemos, Elizama das Chagas; Cavalcante, Ilane Ferreira (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2015)
  • Migração de banco de dados relacional para orientado a documentos estudo de caso do Projeto SIADE 

    Rego Junior, Roldão Gameleira; http://lattes.cnpq.br/5738641935290664 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2015-10)
    The evolution of handheld devices and the creation of smartphones, allowed easy and quick access to various applications. The SIADE system was created in order to computerize the registration process of data obtained by ...
  • Relatório da construção da loja online de vendas de artigos musicas : Vaca Preta 

    Estácio, Vitória de Santi; 10396089496; http://lattes.cnpq.br/9133794546469833 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-03-30)
  • Relatório técnico da construção de um software para análise de expressão gênica 

    Oliveira, Raquel Lopes de; 10391890409; http://lattes.cnpq.br/5861811823770340 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-06-27)
  • Relatório de desenvolvimento de projeto : desenvolvimento de software em ambiente .NET 

    Silva, Gabriela Cavalcante da; 09153270401; http://lattes.cnpq.br/1729750613575109 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-06-01)
  • Ensino de hidrostática voltada para irrigação de frutos e hortaliças, através da aprendizagem significativa 

    Lima, Luiz Paulo Fernandes; http://lattes.cnpq.br/7325812489715079 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosMestrado Profissional em Ensino de FísicaMestrado Profissional em Ensino de FísicaIFRN, 2016-09-23)
    Physics education has been changing over the years. Many official reports show that there are some needs to seek new teaching methods. Traditional method is not the most suitable to describe our reality. Keeping that in ...
  • O caminho feito ao andar : itinerários formativos do professor bacharel no ensino médio integrado 

    Aliança, Priscila Tiziana Seabra Marques da Silva; http://lattes.cnpq.br/9472832855660995 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-04-25)
    ABSTRACT This dissertation aims to discuss the formative itinerary of teachers who have not been through proper institutional teaching education and teach “Ensino Médio Integrado”, which is a teaching offer that articulates ...
  • A produção do conhecimento sobre Educação Profissional : o mapeamento dos artigos científicos no Portal de Periódicos da Capes 

    Cavalcanti, Vanessa Oliveira de Macêdo; Medeiros Neta, Olívia Morais de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2015)
    The Professional Education (EP) in Brazil has become a professional field throughout the years and this configuration can be seen through the scientific productions of the researchers of this field in Journal Articles, ...
  • O (não) ensino de radiações ionizantes : concepções sobre o uso, geração e proteção radiológica 

    Anselmo, Jeovani Cleiton; Borges, Jacques Cousteau da Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-08-18)
    In this paper, mandatory requirement to complete the Degree in Physics IFRN, Campus Natal Central, bring a discussion of the importance of updating the high school science curriculum, in terms of modern and contemporary ...
  • Análise da usabilidade do Sistema Unificado de Administração Pública (SUAP) do IFRN 

    Costa, Monalisa Mirelle do Nascimento; http://lattes.cnpq.br/1627370873666497 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2016)
  • Tipos de vulcões, características de suas erupções e dos produtos lançados por eles 

    Pinheiro, Fernanda Karla Augusta da Silva; http://lattes.cnpq.br/3598028477018015; Melo, Karen Cristina da Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-04-13)
    Les activités volcaniques se produisent trop de façons, les produits générant et morphologies distinctes volcaniques par rapport à son mode d'apparition. Toutes ces caractéristiques seront discutés dans cet article. Les ...
  • Monitoramento de temperatura e umidade de um ambiente utilizando o protocolo zigbee 

    Câmara, Matheus Luiz Negreiros; http://lattes.cnpq.br/5465820880459112 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-08-24)
    Use of the Zigbee technology and Arduino, as well as the use of Drones in daily activities are increasingly frequent, which leads to use of these areas for numerous devices. This work aims to collect temperature and humidity ...
  • A atuação dos núcleos de apoio às pessoas com necessidades educacionais especiais no IFRN 

    Soares, Gilvana Galeno; http://lattes.cnpq.br/6422005123518036 (Universidade Federal do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralOutroPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoOutroUFRN, 2015-03-30)
    The aim of this study was to evaluate the reality of the Service Centers for People with Special Educational Needs (NAPNEs) implanted at Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande ...
  • Implantação de uma Rede FTTH 

    Silva, Vitor Hugo Xavier; http://lattes.cnpq.br/3229645687404969 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-08-16)
    This report aims to describe the construction procedure of a network infrastructure for the implementation of FTTH technology, which, at the time of writing, is said to be new in the field of telecommunications, however, ...
  • Ensino médio integrado e formação docente: impasses e proposições 

    Souza, Francisco das Chagas Silva; Pereira, Ulisséia Ávila; Rodrigues, Iaponira da Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2016-12-01)
    Brazilian education presents as a mark the divorce between general education and professional formation, theory and practice. This paper presents the Integrated High School (EMI) as a possibility of over coming this ...
  • As débeis articulações como referência de gestão dos institutos federais 

    Fernandes, Francisco C. M. (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2016-12-31)
    Both bureaucratic and anarchic under tension of a matrix structure with anchoring between centralization and decentralization, educational organization Federal Institute comprises multiple dimensions and images, demands ...